شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ايران و فرانسه در پارک هاي علم و فناوري هم شعبه مي زنند

ايران و فرانسه

یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰


مدير کل دفتر تبادل فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از تعاملات ايران و فرانسه در حوزه فناوري خبر داد و گفت: قرار است نحوه اين تعاملات در آينده نزديک مشخص شود.

وايمکس نيوز - احمدرضا اعلايي طباطبايي گفت: بعد از سفر رييس جمهور ايران به فرانسه قرار است توافقاتي در زمينه علمي و فناوري بين دو کشور انجام گيرد.

وي با بيان اينکه از سوي دولت فرانسه براي تعامل با ايران در حوزه فناوري در چندين محور درخواست هايي شده است، افزود: اولين موضوع همکاري اين دو کشور در حوزه فناوري، پارک هاي علم و فناوري هستند؛ قرار است بر اساس توافقاتي، شرکت هاي دانش بنيان فرانسوي در پارک هاي علم و فناوري بزرگ ايراني و شرکت هاي بزرگ ايراني در پارک هاي بنام فرانسه مستقر شوند.
اعلايي طباطبايي با بيان اينکه اين موضوع دو حالت دارد که قرار است در آينده اي نزديک نحوه اين نوع تعامل مشخص شود، خاطر نشان کرد: همچنين اين تعاملات توسط خود پارک ها پيگيري خواهد شد.
وي با اشاره به پارک هاي علم و فناوري ايراني گفت: در کشور ما معمولا دو الي سه پارک فناوري بزرگ مانند پارک پرديس و شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان وجود دارد که امکان استقرار شرکت هاي فرانسوي در اين پارک ها امکان پذير است و اکنون تعاملات در حوزه پارک هاي علم و فناوري در حال پيشرفت است.
مدير کل دفتر تبادل فناوري معاونت علمي و فناوري با بيان موضوع دوم تعامل ايران و فرانسه در حوزه فناوري گفت: همکاري در حوزه شرکت هاي دانش بنيان خصوصي يکي ديگر از محورهاي توافق است؛ طرف اول، شرکت هاي دانش بنيان ايراني و طرف دوم شرکت هاي هاي تک فرانسوي  هستند.
به گفته وي، ستاد توسعه علوم و فناري سلول هاي  بنيادي معاونت علمي و فناوري آمادگي دارد تا چند مرکز مشخص را در فرانسه در مبحث تحقيق و توسعه ايجاد کند. در همين راستا ارتباطاتي بين شرکت هاي خصوصي در ايران و فرانسه برقرار مي شود.
اعلايي طباطبايي افزود: موضوع سومي که در راستاي تعامل بين ايران و فرانسه انجام گرفت بر مبناي همکاري در سطح دانشگاه هاي کشور بود که اين توافق مي تواند در حوزه تبادل استاد، دانشجو و  فرصت هاي تحقيقاتي عملياتي شود. محوريت اين موضوع با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.
وي با تاکيد بر اينکه هر يک از اين تعاملات به صورت جزيي در حال بررسي هستند گفت: همکاري و تعامل ايران و فرانسه در حوزه فناوري يک پروسه است و نياز به زمان دارد تا به مرحله اجرايي برسد.
 
منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو